Nov
30

Телевизионните продуценти Евтим Милошев и Магърдич Халваджиян получиха най-високото отличие за принос за развитието на българската култура “Златен век”

На 29 ноември 2016 г., на официална церемония в Националната галерия - "Двореца", Министърът на културата г-н Вежди Рашидов връчи най-високото отличие за принос в развитието на българската култура и национална идентичност на Председателя на Асоциацията на филмовите и телевизионните продуценти г-н Евтим Милошев и на г-н Магърдич Халваджиян - член на Управителния съвет на Асоциацията. Сред удостоените с отличието бяха и Любен Зидаров, проф. Пламен Джуров, Стоян Алексиев, Тома Спространов, Елин Рахнев, проф. Александър Текелиев и други.  Най-високото отличие на Министерството на културата - "Златен век" се присъжда на изтъкнати личности, допринесли за развитието на българската култура и национална идентичност - художници, музикални творци, писатели, езиковеди, театрали, журналисти, мениджъри в областта на културата, както и меценати.   
Jan
12

Медийни организации осъдиха терористичния акт в Париж, www.chronicle.bg, 9 януари 2015 г.

  МЕДИЙНИ ОРГАНИЗАЦИИ ОСЪДИХА ТЕРОРИСТИЧНИЯ АКТ В ПАРИЖ Асоциацията на телевизионните продуценти остро осъжда зверския терористичен акт в Париж, в който журналисти платиха с живота си правото да мислят и да се изразяват свободно, заявяват в декларация от Асоциацията. Кървавият атентат в редакцията на френското сатирично издание “Шарли Ебдо” е не само посегателство срещу най-висшата ценност – човешкия живот, но и наказателна акция срещу най-големия враг на фундаментализма  – свободата на словото, смехът на свободния човек. Хуморът е отрицание на фанатизма – където има хумор, фанатизмът не може да съществува, както и фанатикът никога не може да има чувство за хумор, се посочва в декларацията. Убийството на невинни не може да бъде оправдано с никаква кауза или идеология, пише още в декларацията. Целта на терористите е още по-крайна –  не свободният човешки избор, а страхът и примирението да определят живота, мечтите и решенията ни, се казва още в декларацията на Асоциацията на телевизионните продуценти. Те  изразяват и своята съпричастност към скръбта на близките и семействата на жертвите, както и солидарността си към целия френския народ. Бордът на Алианса на европейските информационни агенции също се присъединява към международната медийна общност, като изразява солидарност със списанието “Шарли Ебдо” и неговите служители след смъртоносното нападение в парижката му редакция, пише в съобщение на...

[прочети повече]
Dec
19

Къде изчезнаха българските сериали, в-к Капитал, 19.12.2014, част 2

        част 2:     Защо местните продуценти останаха с по-малко работа и какви са плановете на телевизиите Поводи за оптимизъм Безспорно инвестициите в производството на български сериали са много високи и това е риск за всяка телевизия. Въпреки това нови проекти все пак има. "Производството на български сериали не е замряло, в bTV продължаваме да инвестираме в този жанр, но очакванията на зрителите са високи и само качествени продукти могат да задържат вниманието им", коментират от една от най-гледаните телевизии. През 2015 г. bTV подготвя излъчването на няколко сериала - осми сезон на "Столичани в повече", пети сезон на "Революция Z" и нов сериал "Връзки". Освен тях разработва и нов дългосрочен сериен проект. "Високата инвестиция в създаването на такова съдържание обаче изисква висок зрителски интерес, който да изплати направените разходи. Пазарът изведнъж се насити с голям брой телевизионни истории, не всяка от които успя да задържи вниманието на аудиторията, и това доведе до спирането на редица проекти", обясняват от bTV. Според програмния директор на БНТ Севда Шишманова сериалите носят на телевизията рейтинг, позициониране на пазара, обществено и професионално признание и възвръщат инвестицията в тях. "БНТ ще определи колко сериала може да произведе в зависимост от бюджета за следващата година. В портфолиото на Студио "Екран" са тийнейджърският "Еске...

[прочети повече]
Dec
19

Къде изчезнаха българските сериали, в-к Капитал, 19.12.2014, част 1

  Защо местните продуценти останаха с по-малко работа и какви са плановете на телевизиите "Сериалите са новият Холивуд", каза преди време създателят на култовия филм "Последно танго в Париж" Бернардо Бертолучи. И беше категоричен - ако има нещо, което се случва във филмовата индустрия, то се прави от телевизионните компании. През последните години големи студиа, режисьори, актьори и сценаристи се насочиха към телевизията. В продуцирането на сериали активно се включиха и големите филмови кабелни канали като HBO и AMC. Защото разбраха, че сериалите носят рейтинг, а освен това и разширяват аудиторията онлайн, както се видя през примера на интернет компанията Netflix и хитовия им сериал House of cards. Колко близо е българският телевизионен пазар до тези тенденции? Ако се върнем три години назад, бихме казали, че поне е тръгнал в тази посока. Тогава създаването на български сериали преживя своя пик, а бизнесът определи 2011 г. като "годината на българските сериали". Бумът обаче засега не обещава да стане трайна тенденция и през 2014 г. се забелязаха първите признаци на затишие. Несигурността и свиващият се рекламен пазар сякаш охладиха подема на българските тв сериали. И така зрителите вече забравиха как свърши предишният сезон на "Под прикритие". Дори bTV, която даде най-силен тласък на този тип продукция, скоро не е инвестирала в нов сериал. Основните телевизионни канали все пак не се отказват и казват, че държат в портфолиот...

[прочети повече]
Nov
20

Продуценти искат държавна подкрепа, в-к Труд

 Държавна протекция и изрично записване на професията „независим продуцент“ в закона за радио и телевизия, поискаха от Асоциацията на тв продуцентите. Те настояват и да притежават авторските права върху тв форматите и сериалите, а не телевизиите, както е в момента. „Ние сме продуценти под прикритие – създаваме тв продукт, а не сме негови собственици“, обясни Маги Халваджиян („Х фактор“, „Като 2 капки вода“). Продуктовото позициониране не работи - отказаха да излъчат 2 сериала, макар че щяха да бъдат 100% финансирани от рекламодателя, каза той. „Телевизиите не дават да се пробие монопола, за да пазят авторските права на продукцията“, допълни Краси Ванков („Съдби на кръстопът“).    
Nov
19

АТП: Телевизиите се превръщат в реален монополист на пазара на аудио-визуално съдържание

Резюме с основни акценти от третата конференция, организирана от Асоциацията на телевизионните продуценти и Медиен клъстер България на тема: Механизми за насърчаване на местното производство, 19.11.2014 г.  Необходими са алтернативни източници за финансиране на индустрията, които да гарантират устойчиво развитие на аудио-визуалния сектор „Българската телевизионна индустрия има нужда от възходящо и устойчиво развитие. Убеден съм, че само с общи усилия можем да създадем условия за това. Вратата на моя кабинет е широко отворена за диалог с вас и с всички творчески гилдии”, с тези думи зам. министъра на културата Боил Банов приветства от името на Министъра на културата Вежди Рашидов, участниците в еднодневната конференция на тема: „Механизми за насърчаване на местното производство”, организирана от Асоциацията на телевизионните продуценти и Медиен клъстер България. Сред основните акценти в конференцията бяха начините на финансиране на производството на аудио-визуални произведения от независими продуценти в България, европейските практики за подкрепа за конкурентността и иновативността на малките и средните предприятия в Европа в аудио-визуалния сектор, ефективността на системите за финансиране и нови възможности за развитие на производството на аудио-визуални произведения. „Инвестицията в готови наши проекти е предпочитан модел на финансиране от телевизиите, но е нож с две остриета за нас, продуцентите. С купуването на съдържанието, което п...

[прочети повече]
Nov
03

Продуценти поискаха повече законови промени, в-к Дума, 03.11.2014

 Законови промени, които да регламентират по-ясно фигурата на продуцента, поискаха от Асоциацията на телевизионните продуценти и Медиен клъстер - България. Заедно с експерти по авторско право, Министерството на културата, Съвета за електронни медии, Обсерваторията по икономика на културата и други представители на водещите продуцентски компании дискутираха по темата "Управление на продуцентските права". Продуцентите смятат, че те трябва да притежават авторските права върху продуктите, а не телевизиите. "Реално телевизията може да бъде продуцент, ако се приеме, че организира създаването на произведението чрез нас, независимите продуценти, и го финансира. На практика обаче телевизиите се явяват единствено дистрибутори на съдържание", коментира Евтим Милошев, който е председател на АТП. Според колегите му настоящите законови уредби превръщат продуцентите просто в изпълнители без права върху продукцията. Според тях статут на продуцент трябва да има този, който създава някакво съдържание. Директорът на Дирекция "Авторско право и сродните му права" към Министерството на културата Георги Дамянов пое ангажимент да инициира обща среща между АТП и Асоциацията на радио- и телевизионните оператори във връзка с регламентирането и управлението на продуцентските права. Стр. 5   http://www.duma.bg/node/88773              
Nov
01

Продуценти искат правата над "Биг брадър" и "Сървайвър", в-к Преса, 01.11.2014

 в. Преса | 01.11.2014 | Стр. 38 Асоциацията на телевизионните продуценти иска промени в Закона за авторското право и сродните му права, с които те, а не телевизиите да притежават авторските права зърху риалититата, музикалните формати и сериалите, които медиите излъчват в програмните си схеми. Въпреки че телевизиите финансират продуктите, продуцентите смятат, че в сега действащия закон дефиницията за продуцент не е регламентирана добре. "Ето, аз създавам един продукт от А до Я - имам сценарий, събирам екип, избирам режисьор на продукцията, актьорски състав и в един момент се оказва, че телевизията е продуцент, а всъщност тя няма никаква представа за реалния процес на работа за създаването на съответната продукция - коментира членът на управителния съвет на асоциацията Магърдич Халваджиян. - Как телевизията ще е продуцент, като не знае през тези месеци и години как съм създал този продукт? Единственото, което е направила телевизията, е, че е платила за продукта, рекламирала го е и го е излъчила. Не е важно кой финансира, а кой е създател на съответния проект. http://pressadaily.bg/publication/58967-%D0%9F%D1%80%D0%BE%D0%B4%D1%83%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8-%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%82-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%B4-%E2%80%9E%D0%91%D0%B8%D0%B3-%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B4%D1%8A%D1%80%E2%80%9C-%D0%B8-%E2%80%9E%D0%A1%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B0%D0%B9%D0%B2%D1%8A%D1%80%E2%80%9C/  
Oct
30

Би Ти Ви и "Нова" в битка за спорта, зарязват BG сериалите, в-к 168 часа

 Златните години на С българските сериали очевидно отминаха безвъзвратно. Големите конкуренти Би Ти Ви и "Нова" предпочетоха да не харчат луди пари за родна продукция и в момента наддават за спортни събития, които са далеч поевтини, но за сметка на това се радват на висок зрителски интерес. "Производството на един сериал е дълъг, сложен и много скъп процес. Първо се събира творчески екип, който да пише сценария. След това кастинг агенциите търсят подходящите актьори. Впоследствие се наема техническият екип и чак тогава започват снимките. През цялото това време стотици хора вземат заплати. Резултатът на това яко наливане на средства е сезон с 12 серии, за които няма никаква гаранция, че ще се харесат на зрителите. А какъв е другият възможен вариант? Купуваш едно футболно първенство от Европа или в краен случай от Южна Америка. Мачове има през цялата година с изключение на паузата между двата сезона. Хората обичат да гледат футбол, повече мъжете, но и дамите хвърлят по едно око. Така срещу не чак толкова много пари си осигуряваш стабилен рейтинг и оттам благосклонността на рекламодателите", обяснява наш продуцент защо изчезнаха българските сериали от програмната схема на най-гледаните ни телевизии за сметка на спортните събития. Въпросният бос и колегите му от Асоциацията на телевизионните продуценти се събраха преди дни, за да обсъдят как ще спасяват бизнеса си, след като най-платежоспособните телевизии не желаят да плащат за BG сериали. Хората от ги...

[прочети повече]
Oct
30

Продуцентите искат да имат права върху съдържанието, в-к 24 часа, 30.10.2014

 Продуцент да е този, който създава съдържание, а не който плаща. Такава промяна в закона за авторското право и сродните му права поискаха от Асоциацията на тв продуцентите у нас, тъй като сегашният им статут ги превръща просто в изпълнители без права върху продукцията си. Според закона "продуцентът е физическо или юридическо лице, което организира създаването на произведението и осигурява финансирането му". "Реално телевизията може да бъде продуцент, ако се приеме, че организира създаването на произведението чрез нас, независимите продуценти, и финансира. На практика обаче телевизиите се явяват единствено дистрибутори на съдържание", каза Евтим Милошев, председател на асоциацията, на конференция за продуцентските права. "Ето, аз създавам един продукт от А до Я - имам сценарий, събирам екип, избирам режисьор на продукцията, актьорски състав и в един момент се оказва, че телевизията е продуцент, а всъщност тя няма никаква представа за работата по продукцията. Единственото, което е направила, е, че е платила за продукта, рекламирала го е и го е излъчила", добави Магърдич Халваджиян, член на управителния съвет на асоциацията. Стр. 23