Mar
05

Холивуд по балкански

  05.03.2012г. в. “Стандарт” Правим комбина с Турция за сериали   Холивуд по балкански ще зарадва любителите на сапунки от двете страни на Босфора. Най-доброто от "Листопад" и "Перла", забъркано в коктейл с "Под прикритие" и "Стъклен дом". Това трябва да бъде резултатът от копродукциите на сериали, които ще правим с Турция. Спогодба за това на държавно ниво ще бъде подписана след две седмици в Анкара. Новината съобщи пред "Стандарт" културният министър Вежди Рашидов. На съвместното заседание на правителствата на двете съседни страни на 19 и 20 март ще бъде договорено и откриването на турски културен институт в София. Проектът за балкански Холивуд развълнува феновете на сериалите. Те веднага си представиха как на снимачната площадка един до друг ще застанат българският и турският Брад Пит - Калин Врачански и Къванч Татлъту. Единият участва в "Стъклен дом", а другият - в "Забраненият плод".  
Feb
18

Маги Халваджиян празнува 45-ти рожден ден

  С голямо парти в столичния клуб Once Upon a Time Biblioteka продуцентът и режисьор Магърдич Халваджиян-Маги отпразнува 45-та си годишнина. На купона дойдоха колеги и приятели на фамилия Халваджиян.  Наздравици до зори вдигаха Мария Игнатова, Васил Василев-Зуека, Краси Радков, Стефан Рядков, продуцентите Иван Христов и Андрей Арнаудов, Евтим Милошев, Димитър Митовски, Джуди Халваджиян, Мартин Захариев и Димитър Станчев. Певческата гилдия се отчете с Хилда Казасян, Любо, Миро, Орлин Павлов, Стоян Петров. Приятелите изненадаха Маги Халваджиян с изпълнение на живо от барда Михаил Белчев, който почти разплака дамската част от партито. Около полунощ Маги успя да духне 45-те свещи на тортата, но не без помоща на неуморната си съпруга Кремена.        
Dec
13

Time Warner предложи 1.3 млрд. долара за продуцентската компания на Big Brother

Ключовият въпрос сега е дали Mediaset (MS) и Clessidra ще наддават срещу Time Warner, коментират анализатори   Time Warner предложи 1.3 млрд. долара в брой на датската компaния Endemol, която е продуцент на популярното в цял свят реалити шоу Big Brother, съобщава Bloomberg. В момента фирмата се опитва да постигне споразумение със заемодателите си за реструктуриране на своя дълг в размер на 2.8 млрд. евро. Ревизираната оферта е в същия размер като тази, която от Time Warner ни отправиха и по-рано, коментира говорител на Endemol. В сумата, която бе предложена преди време, е включено и поемане на дълговете на компанията. "Ключовият въпрос сега е дали Mediaset (MS) и Clessidra ще се завърнат и ще се опитат да предложат повече от Time Warner", казва Клаудио Аспеси, анализатор от Stanford C Bernstein. Към момента акционерът Mediaset и Clessidra бяха предложили да инжектират 200 млн. евро в Endemol, с които компанията да покрие задълженията си поне частично в замяна на 51% акционерен дял, отбелязват запознати с преговорите, цитирани от Bloomberg. Mediaset няма да се състезава за Endemol, ако бъде обявен търг за компанията, каза на 24 ноември зам.-председателят й Пиер Силвио Берлускони. Днес говорителката на компанията отказа коментар, посочва Bloomberg. "Все още не смятам, че Mediaset иска да изгуби Endemol", казва Аспеси. "Ако те имат някакво усещане, че партньорите им в Endemol са заинтересовани от възможността да продават, ...

[прочети повече]
Aug
26

Магърдич Халваджиян: Няма война на сериали в България

  26.08.2011г., в. “Стандарт” Автор: Стела Стоянова   Сериали заливат ефира наесен. Една от поредиците по Би Ти Ви от септември е „Седем часа разлика”, продуцирана от „Глобал филмс”. Започва ли война за зрители и какво отприщи глада за българско кино, попитахме продуцента Магърдич Халваджиян. Руска мафия, нюйоркски пейзаж, българска корупция - това поне очакваме да видим в новия сериал "Седем часа разлика", който копродуцирате с bTV. Как се роди идеята за него? Всъщност не става дума точно за мафия, по-скоро за леко организирана престъпност. В това няма нищо измислено, тук сме се придържали към фактите и събитията, които реално се случват. Всички знаят, че много руснаци в Ню Йорк са част от организираната престъпност. И че десетки българи се забъркват в нея, понякога без и те самите да знаят как и защо. А идеята ни за сериала дойде от темата за емигрантите. Знаем, че тя е болна за българина, защото почти във всяко семейство има поне един емигрант. И те непрестанно подават от чужбина позитивни сигнали, показват снимки на хубави къщи, лъскави коли, а действителността невинаги е такава. Много от емигрантите ни в чужбина не се чувстват добре. Носталгията е страшна. Когато предложих на bTV да тръгнем в тази посока, те веднага се съгласиха, казаха "Темата е страхотна, давай". Така се свързах с Любо Дилов и с Милена Фучеджиева, която 16 години живее в Америка и има опит с емигрантите. Любо на...

[прочети повече]
Jul
08

Декларация в подкрепа на Иван и Андрей

    ДЕКЛАРАЦИЯ     ОТ “АСОЦИАЦИЯ НА ТЕЛЕВИЗИОННИТЕ ПРОДУЦЕНТИ”, гр. София, бул. „Симеоновско шосе” № 24, офис 26-27                 Във връзка със смъртта на нашата уважавана колежка- режисьорката, актрисата, журналистката, телевизионна водеща и преводачка Васа Ганчева и някои крайни мнения относно нейната кончина, Асоциацията на телевизионните продуценти заявява своята позиция.           Медиите, от които Васа беше част и в частност телевизионната журналистика имат за цел да търсят, намират и отразяват истината. С последния материал на „Междинна Станция” ООД, в който участва Васа Ганчева, не може и не бива да се спекулира. Медийни хора, които са направили и излъчили разследване, което по никакъв начин не е манипулирано, не могат фриволно да бъдат заклеймявани и наричани убийци. Нелепо и абсурдно е да се търси връзка между  репортажа и смъртта на многоуважаната от нас Васа Ганчева. По същия начин, не може да бъде заклеймявана и една цяла телевизия.  Не сме съгласни нашите колеги Иван Христов и Андрей Арнаудов да бъдат наричани убийци. С това би се съгласила и самата Васа.               Асоциация на телевизионните продуценти категорично застава зад позицията на Иван и Андрей във връзка с този казус. Всеки е отговорен за своите постъпк...

[прочети повече]
Jul
08

Декларация за реформа в БНТ

  ДЕКЛАРАЦИЯ   От СДРУЖЕНИЕ С НЕСТОПАНСКА ЦЕЛ “АСОЦИАЦИЯ НА ТЕЛЕВИЗИОННИТЕ ПРОДУЦЕНТИ”, седалище и адрес на управление: София, район „Лозенец”, кв. „Витоша”, бул. „Симеоновско шосе” № 24, ет. 5, офис 26-27, вписано в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел при Софийския градски съд по фирмено дело № 81 / 2009 г., БУЛСТАТ: 175662887, представлявано от Изпълнителния директор Мая Василева   относно: Закон за изменение и допълнение на ЗРТ за увеличаване на рекламното време в прайм-тайма на БНТ и разрешаване на продуктово позициониране във всички предавания, с изключение на новини и религиозни програми     УВАЖАЕМИ ГОСПОЖИ И ГОСПОДА,   С настоящата декларация Асоциация на телевизионните продуценти изразява принципната си позиция на пълна подкрепа за приетия на първо четене в Народното събрание проект за изменение и допълнение на Закона за радиото и телевизията във връзка с реформа за допълнително финансиране на БНТ- увеличаване на рекламния обем в най-гледаното телевизионно време от 20:00 до 22:00 часа и разрешаване на продуктовото позициониране във всички предавания, с изключение на новини и религиозни програми. Настоящият модел на финансиране на БНТ е съобразен с възможностите на българския данъкоплатец и в тази връзка считаме, че предложените промени ще генерират повече приходи за БНТ според достойнствата на предлаганата телевизионна програма. Разблокирането на прайм-тайма и разреша...

[прочети повече]
Jun
30

Рекламният въздух за БНТ я извежда на крачка от свободата …

  По материали от в. „Капитал” Депутатите приеха на първо четене промени в медийния закон, които разблокират праймтайма на телевизията Без спорове и обсъждания Народното събрание вчера одобри на първо четене промените в Закона за радиото и телевизията (ЗРТ), които разрешават на БНТ да излъчва повече реклама в най-гледаното време и да предлага продуктово позициониране в предаванията си.  Поправките, внесени от представителите на мнозинството в медийната парламентарна комисия, бяха подкрепени от 71 народни представители. Нито един не беше "против", а четирима гласуваха "въздържал се".  По закон държавната телевизия има право на 15 минути реклама на денонощие и 4 минути на час, като до 1/3 от общия обем на рекламното време може да се използва в най-гледания часови пояс - т. нар. праймтайм от 19 до 22 часа. С предложената от ГЕРБ промяна от закона следва да отпадне ограничението за праймтайма, което дава възможност на БНТ, ако пожелае, да продаде цялото си рекламно време само в най-гледания часови пояс. Практиката досега показва, че рекламодателите проявяват най-голям интерес да рекламират именно в праймтайма на БНТ, който обхваща "По света и у нас" и вечерния филм.  Другата законова промяна, която дава шанс на БНТ да набира повече рекламни инвестиции, е отпадането на ограничението за продуктово позициониране. Досега телевизията имаше право да позиционира продукти единствено във филми и сериали и никъде другаде...

[прочети повече]
Jun
02

Сериали в повече (осма част)

  7.  Сериалите като културен феномен Автор: Мая Василева Сериалите представляват популярен съдържателен продукт, който е лесен за износ и дистрибуциране в среда на икономически и културен обмен, каквито са условията на европейския аудиовизуален пазар. Сериалите са творчески продукти на масовата култура и са приспособими към особеностите на телевизионната комуникация, но в същността си носят послания за ценностните системи на страните, в които се произвеждат, и предполагат атестацията на фестивалната култура на кино произведенията. Сериалите са културен феномен с възможностите си да отразяват социалните ситуации в държавите-производителки и да бъдат използвани за политическа пропаганда – мисия, в която са подозирани турските сериали относно популяризирането им в Европа. По примера на Франция – страна с дългогодишна традиция да разпространява културата си чрез целенасочена политика, сериалите имат важна роля и се явяват измерител за устойчивостта на националните политика. В България всичко е политика и сериалите не бива да са изключeние.     Библиография: 1.     БТВ Новата визия, сб.,Фондация „Медийна демокрация”, София, 2008г. 2.      Николова, Райна. Телевизионната програма на обществената телевизия, изд. "Сиби", 2004г. 3.     Попйорданов, Иван, Чолаков, Георги. Професия Продуцент, Изд. „Болид”, 1993г. 4.     Петр...

[прочети повече]
Jun
02

Сериали в повече (седма част)

  6.    Бъдещето на сериалите  Автор: Мая Василева Бъдещето на българските сериали се очертава да бъде благоприятно за развитието на различните им телевизионни жанрове. Българският медиен пазар следва тенденцията на популяризирането им в цял свят като източник на забавление, а в Европа сериалите се отличават с културна насоченост и се произвеждат като съдържание, което упражнява функция на национална идентификация и се разпространява едновременно чрез бизнес и политически комуникационни канали. В контекста на паневропейската политическа рамка за въвеждане на цифровизацията във всички държави-членки на ЕС и произлизащите задължения да се стимулират европейските произведения на местни продуценти, сериалите са най-подходящия телевизионен жанр, който да носи послания, да е удобен за разпространение в Интернет среда и да се дигитализира за бъдещите поколения. Подобно сигурно оцеляване не може да се предположи за комерсиалните телевизионни жанрове, защото те възникват и обслужват актуални интереси, а цялостната европейска концепция за развитие на аудиовизуалния пазар цели да стимулира европейското кино и телевизионно кино творчество. Сериалът е близък телевизионен жанр до младите хора, подходящ е за работещите поради краткото времетраене на един епизод и може да се гледа дори в обедната почивка, едновременно с това представлява предизвикателство за медийното предприемачество с ресурсите да създава конкурентоспособност и да изгражда трайни зрителски нагласи....

[прочети повече]
Jun
02

Сериали в повече (шеста част)

  5.  Характеристики на българските сериали – герои, сюжети, ценности  Автор: Мая Василева Сезонът на българските сериали създаде бум на нашите истории, в които всеки един зрител  може да се чувства разказвач от първо лице. Моментите на идентификация с художествените образи в сериалите, припознаването на житейските ситуации и струящата народна мъдрост от малкия екран са сценарна хватка с амбивалентен характер – който се познае, не се харесва, отрича, че е такъв, но продължава да гледа сериала, защото възприема героя като прототип на някой друг. Съпоставката между реални образи от живота и емблематичните герои от сериалите на подсъзнателно ниво упражнява най-дефицитната в момента възпитателна функция на телевизионната комуникация.  Новите български сериали генерират основен интерес на базата на  нашенската народопсихологическа нагласа да не си признаваме собствените си слабости, а да сме безпощадни към недостатъците на другите. Отново ще припомним популярната теза на доц. Георги Лозанов, че творците у нас е време да се откажат от усложнените метафори и да започнат да разказват прости истории. [1] Високите резултати от гледаемостта на новите български сериали показват, че историите са истински, близки и харесвани, когато разказват за нас и нашите перипетии. Конкурентната битка между трите най-хитови сериали от портфолиото на външните продуценти стимулира жанровото многообразие и първите опити да се удовлетворят различните вкусове ...

[прочети повече]